tabkom
۱۳؍۳؍۱۳۹۲ ۱۸:۲۹
با سلام...

بله این مشاهده حواس و احساسات می‌تواند همچون نوعی مراقبه به کار گرفته شود و خوبی آن هم در این است که احساسات و عکس‌العمل‌های احساسی، حقیقی و قابل درک و لمس هستند و با مشاهده آنها منظور ِ حضور در حال و لحظه هم برآورده می‌شود.....ضمن اینکه مانند مشاهده افکار، انسان را به عالم هپروت نمی‌برد و یا اینکه در انتظار مثلا تونلی که آنطرف آن نور و سعادت و معنویت است....یا روبرو شدن با شرایط و حالاتی غیر متعارف که برآمده از اصرار مکانیکی برای دست‌یابی به سکوت ذهنی، در حالت مشاهده افکاراست.....
این لم می‌تواند به عنوان پیش‌درآمد و تمرینی اولیه برای وارد شدن تدریجی به روش‌ مشاهده افکار که انتزاعی‌تر است، سودمند باشد...چرا که شخص را کم‌کم به خود متوجه می‌کند و بذر حالت ِ بی‌انتظاری و پذیرش و صبر را در او می‌نشاند تا برای ورود به مرحله سکوت ذهنی آمادگی و آشنایی بیشتری کسب کند....
شبدیز
۱۴؍۳؍۱۳۹۲ ۳:۳۸
با مشاهده احساس، مثلا حس دلتنگی یا غمگین بودن بدون هیچگونه قضاوت، پیش داوری و سئوال در مورد علت این احساس باعث میشود که به صورت ناخواسته (شایدم خواسته!) به این آگاهی برسی که حس مربوطه کاملا پوچ و بی اساس هستش. پس از این آگاهی، حس دلتنگی برای شخص مشاهده کننده دارای جذابیت خاصی میشود و در واقع شاید بتوان گفت به نوعی در حال لذت بردن از این احساس هستش و این امر باعث میشود از این احساس فرار نکنی و باهاش بمانی.
سان شان
۱۴؍۳؍۱۳۹۲ ۹:۵۹
سلام
هر وقت که ذهن می خواهد غرق تصاویر محبوبش شود به او می گویم آن چیست که در این لحظه زنده نیست ودر تصویر مرده بدنبالش می گردی، خوب احساس تلخی در ذهن ایجاد می شود اما نگاه کردن به احساسات و هیجان های ذهنی عین خوردن شکلات تلخ و سیاه است که پر از فایده های جسمی وروانی است و مشاهده نتیجه این تلخی خوردن ها نیزبسیار شیرینتر است،
غلام
۱۹؍۳؍۱۳۹۲ ۱۹:۱۲
سلام:
مشاهده احساسات و افکار  وعدم مقابله بارد ویا تایید انها بعد از ان حالت خوشی وخوبی برای انسان قابل تجربه است وباعث میشود حالات جدیدتر بهتری پیش بیاید وما باید ان حالات قبض وبسط رامشاهده کنیم وسعی نکنیم هر جه زودتر حالت قبض را دفع کنیم باید صبور بود وتسلیم ودر حالت انتظار نباشم.حکایت امدن میهمان در منزل و باران گیر شدن او وبی صبری زن صاحب خانه جهت دفع میهمان. پس این احساسات وافکار چیزی جز تخیل نیست که از ذهن سرچشمه می گیرد وان هم به عالم بیکران تخیل وصل است .
ش...
۲۱؍۳؍۱۳۹۲ ۰:۱۶
نخواهم بی تو یک دم زندگانی
که طیب عیش بی همدم نباشد
نظر شما
😊
    [حذف مشخصات]
نظر شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده وبلاگ نمایش داده خواهد شد