امین
۱۰؍۹؍۱۳۹۲ ۱۵:۳۱
باسلام و تشکر

آن رسول مجتبی وقت نثار
خواستی از ما حضور و صد وقار
آنچنان که بر سرت مرغی بود
کز فواتش جان تو لرزان شود
پس نیاری هیچ جنبیدن ز جا
تا نگیرد مرغ خوب تو هوا
دم نیاری زد ببندی سرفه را
تا نباید که بپرد آن هما
ور کست شیرین بگوید یا ترش
بر لب انگشتی نهی یعنی خمش
حیرت آن مرغست خاموشت کند
بر نهد سردیگ و پر جوشت کند


🌹

---
بسیار عالی و بجا!
سان شان
۱۰؍۹؍۱۳۹۲ ۲۲:۳۰
سلام

برای حفظ سلامتی جان و روان بایستی هر لحظه خوراکی های موهومی و مرغ های بدونِ گوشتِ سوراخ سوراخ شده را که فکر و ذهن در آشپزخانه حافظه می پزد با تماشا کردن لا کرد و نخورد،
حمیدرضاگوهری
۱۲؍۹؍۱۳۹۲ ۲۰:۴۸
در بهاران کی شود سرسبز سنگ          خاک شو تا گل بروید رنگ رنگ
سالها  تو  سنگ  بودی   دلخراش           آزمون را  یک زمانی خاک باش  
خوی  معده  زین که  و جو  باز کن          خوردن  ریحان  و  گل  آغاز کن
گیج شده
۲۰؍۹؍۱۳۹۲ ۱۷:۳۰
سلام
من که حسابی گیج شدم.
میدونید تاثیر حرفهای شما روی من اینطور بود که آدم برای روح و روانش هیچ کاری نباید بکنه چون هر کاری شدنی در پی داره.
کاری نکردن که باعث رکود  و پذیرش هر زشتی درون آدم میشه.
مثلا ادم معتادی رو در نظر بگیرید.که مثلا به سکس یا چیزی که ماده فیزیکی نداره اعتیاد داره.
اگر این ادم خودشو بپذیره باید به اعتیادش ادامه بده؟؟
اگر هم نپذیره دست به تغییر خودش میزنه و اعتیادشو ترک میکنه.
حرفهای شما باعث میشه که آدم فکر کنه که بد و خوب در دنیا باهم برابر و یکسانه.حتی در جاهایی من از آقای مصفا هم اینو شنیدم که در مورد خیلی از کارا اون کار رو زشت نمیدونه.
من تمام جلسات شما و تمام سخنرانیهای مصفا رو گوش دادم ولی سردرگم شدم.
بعد حالا شما میان و این مقایسه رو انجام میدین که درسته ولی قبلش خودتون نفی اش میکردین.
یک کلام جواب بدین
آیا خوب و بد در جهان هست؟؟؟
اگر بد نیست پس اعتباد تجاوز کشتن و.... خوبن؟
اگر خوب نیست خوش اخلاقی سادگی محبت و راستگویی بدن؟؟
وقتی همه اینها خنده دار میشه که شمایی که دین و اینها را به عنوان یک ایدیولوژی میدونید و صرفا اونارو دستوراتی میدونید اما خودتون دایما برای رهایی از نفس دستوراتی رو ارایه میکنید.
بگذار بی رو درواسی بگم به نظر من شما دینی رو برای خودتون ساختین که ترکیبی باشه از همه دینها به اضافه علایق و گاهی هم هوسهای خودتون.
بعد برای جلب توجه دیگران و اینکه مردم به خاطر سخت بودن دین دلشون یه راه و روش ساده میخان که بهشون اجازه هر کاری رو بده و در عین حال روح تشنه خوبی و پاکیشونم ارضا کنه.حرفایی ضد دین و انکار فرشته و تجربی بودن وحی میکنید
گیج شده
۲۰؍۹؍۱۳۹۲ ۱۷:۳۱
ادامه

بعد برای جلب توجه دیگران و اینکه مردم به خاطر سخت بودن دین دلشون یه راه و روش ساده میخان که بهشون اجازه هر کاری رو بده و در عین حال روح تشنه خوبی و پاکیشونم ارضا کنه.حرفایی ضد دین و انکار فرشته و تجربی بودن وحی میکنید.
آقای پانویس محترم بنده به نوبه خودم به خاطر گنگ و موهوم حرف زدن شما شمارو نخواهم بخشید. اینجور که از حرفهای شما فهمیدم به دنیایی جز این هم اعتقادی ندارید.مهم نیست که داشته باشید یا نه ولی من منتظر آنروز خواهم ماند.
واضح حرف زدن و جداشدن از لفافه راهگشای افرادی بود که به حرفهای شما گوش کردن.
اما شما همیشه جوری حرف زدید که بتوانید هر چیزی را به تفکراتتون وارد کنید.
به نظر من حرفهای شما یک کپیه بسیار ضعیف و دستمالی شده از جهاد با نفس دین اسلام بوده وهست.
چه اینکه اون تهش اگر به خوبی اجرا بشه به یه سرانجام و رهایی میرسه ولی از شما انسان رو در خلا و هوا نگه میداره.
آقای پانویس گرامی انسان همواره سر دوراهی خوب و بد قرار داشته و داره و انتخاب هر کدام از این راه ها بستگی به رها بودن هر شخص از خودش داره.و رها شدن از خود با پذیرش احمقانه و کودنانه و ندیدن کاستیهای اخلاقی و اعتیادهای روحی نیست.رها شدن از خود تلاش مستمر و حضور دایمی نیاز داره که آدم همواره مراقبت کنه و خودش رو رصد کنه تا ببینه ورودی و خروجی روانش چیه.
نکته آخری هم که لازمه حتما بگم اینه که شما چیزی که هست و قابل وصف نیست را قابل وصف و بسیار کوچکش کردید.
از طرفی میگویید خدا درون انسان است ولی از طرف دیگر عاشق میشوید.
آیا عاشق خودتان میشوید؟؟
عاشق چه چیز خودتان میشوید؟
عاشق چیزی که تعریفی ازش وجود نداره؟
حرفهای سردرگم من به اندازه سردرگمی حرفهای شماست
حرفهایی که از روی دریافتهای شخصی گفته شده .
امکانش زیاده که شما در وضعیت خوب روانی و روحی قرار داشته باشید.
اما حداقل این را بدانید بسیاری از انسانها همینگونه چون من سردرگم شده اند.
من اعتیاد به عکسهای سکسی و خود ارضایی داشتم ولی حرفهای شما به من گفت خودم را قبول کنم و از انجام اینکار اصلا ناراحت نباشم.
اما نمیشد من هر بار که انجامش دادم روانم به انفجار رسید.نه از ترس گناه از اتفاقی که درونم میافتد و مرا از خودم متنفر میکند.
آقای پانویس میدانم که جوابی نخواهی داد اما من سخن خویش را گفتم که بدانی
پانویس
۲۱؍۹؍۱۳۹۲ ۱۳:۴۵
دوست عزیز «گیج‌شده»، اول ممنون از انتقاد و اشکال و طرح ایراد. چرا که این کار خیلی خوب است و مفید می‌تواند باشد.

دوم ، همهٔ مطالبی که گفته‌اید، در جلسات و صحبتها و روی سایت درباره‌اش صحبت شده است. امیدوارم با دقت بیشتری تأمل کنید.

اگر فرصتی شد، در پادکستی یا یادداشتی به بعضی از موارد اشاره خواهم کرد.

شادکام باشید.
گیج شده
۲۱؍۹؍۱۳۹۲ ۲۱:۴
سلام آقای پانویس
ممنونم از توجهتون.
نظر شما
😊
    [حذف مشخصات]
نظر شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده وبلاگ نمایش داده خواهد شد