۹؍۱۰؍۱۳۹۲ ۱۹:۳۹
مثل شکلات 🌹
۱۰؍۱۰؍۱۳۹۲ ۱۱:۳۷
سلام
آدم وقتی خودشناسی را بعنوان روش زندگی انتخاب می کند ابتدا علاوه بر دلایل مختلف که می تواند داشته باشد یک دلیلش نیز این است که حال روحی روانیش در نتیجه وضعیت زندگی اش خراب است و سرش به سنگ خورده وبرای بهبود حال و زندگیش به این در روی می آورد اما علتی دیگر نیز هست که ممکن است فرد از همان ابتدا آگاه به وجود آن درخود باشد ویا پس ازعمق یافتنِ آگاهی این نیاز در وی ایجاد بشود ویا بهتر بگویم به وجود چنین درد و نیازی در جانش پی ببرد و در نتیجه بفهمد که کار وبار اصلی انسان، نیاز حقیقی وی درد عشق است ، بودن در ذات و فطرت و اصالت انسانی است بنابراین چنین آدمی فقط به درست شدن و سامان یافتن شرایط زندگی و راحتی روح و روانش اکتفا نمی کند بلکه دغدغه حقیقت، نیاز به می جان یا می روح دمی او را راحت نمی گذارد طوریکه دیگر حتی برای همین زندگی راحتی که بخاطر خودشناسی و آگاهی در آن بسر میبرد نیز بی تفاوت و بی اهمیت می شود که با درد و نیاز "کسی دیگرشدن" خیلی فرق می کند، در این کیفیت ابدا انسان نمی خواهد که چیزی غیر از آنچه که هست بشود، این خواسته ویا این دغدغه دیگر دست خودش نیست
آدم وقتی خودشناسی را بعنوان روش زندگی انتخاب می کند ابتدا علاوه بر دلایل مختلف که می تواند داشته باشد یک دلیلش نیز این است که حال روحی روانیش در نتیجه وضعیت زندگی اش خراب است و سرش به سنگ خورده وبرای بهبود حال و زندگیش به این در روی می آورد اما علتی دیگر نیز هست که ممکن است فرد از همان ابتدا آگاه به وجود آن درخود باشد ویا پس ازعمق یافتنِ آگاهی این نیاز در وی ایجاد بشود ویا بهتر بگویم به وجود چنین درد و نیازی در جانش پی ببرد و در نتیجه بفهمد که کار وبار اصلی انسان، نیاز حقیقی وی درد عشق است ، بودن در ذات و فطرت و اصالت انسانی است بنابراین چنین آدمی فقط به درست شدن و سامان یافتن شرایط زندگی و راحتی روح و روانش اکتفا نمی کند بلکه دغدغه حقیقت، نیاز به می جان یا می روح دمی او را راحت نمی گذارد طوریکه دیگر حتی برای همین زندگی راحتی که بخاطر خودشناسی و آگاهی در آن بسر میبرد نیز بی تفاوت و بی اهمیت می شود که با درد و نیاز "کسی دیگرشدن" خیلی فرق می کند، در این کیفیت ابدا انسان نمی خواهد که چیزی غیر از آنچه که هست بشود، این خواسته ویا این دغدغه دیگر دست خودش نیست
۱۱؍۱۰؍۱۳۹۲ ۷:۲
با سلام با تشکر ازمحبت شما شاید منظو ر مراتب سلوک با شد. در نتیجه خلوت نشینی و شاید سکوت آسان تر این مراحل طی می شود.با بیانات شما مسئله حل می شود
۱۲؍۱۰؍۱۳۹۲ ۳:۲۱
به به happy new year حقیقتنا" مبارکت باشد دراین شبهای سال نو چه می روح اء فزاءی نصیب دوستدارانت کردی امید است همواره روح وفطرت ذاتی ما درسایه تعالیم شما مشغول نوشیدن می صبوح باشد.
نظر شما